Ostanite mladi sa trešnjom

Jedrinom, purpurno crvenom ili žutom bojom, omiljenim slatkastim ukusom, trešnja (Prunus avium) malo koga ostavlja ravnodušnim. Iako zvuči neverovatno, njenim ukusom ljudi su se sladili još u bronzanom dobu. A u 8. veku p.n.e. ova neverovatna voćka kultivisana je u Turskoj i Grčkoj. Ipak, za dolazak trešanja na Stari kontinent najzaslužniji je rimski vojskovođa Lukul, koji je nakon pobede u srednjoj Aziji, kući poneo hiljadu sadnica. Danas je rasprostranjena po celom svetu sa više od 900 sorti.

Trešnju treba jesti što više, jer su njena lekovita svojstva poznata još od davnina, s tim što danas dobija potvrdu i zvanične medicine. Narodna medicina je veliča kao lek za giht i artritis, tvrdeći da je 20 trešanja delotvornije deset puta od aspirina. Svoju delotvornost pokazala je i kao hrana za dobar san.

Trešnja predstavlja izuzetno zdravu voćku, jer u sebi sadrži obilje vitamina, antioksidanasa i drugih korisnih sastojaka. Zahvaljujući vitaminima A, B i C, bioflavonoidima, celulozi, pektinu, elagenskoj kiselini, antocijaninima, melatoninu, organizam štiti od srčanih bolesti, ublažava glavobolju i druga bolna stanja izazvana reumatskim promenama. Prisustvo kalijuma omogućava lakše izlučivanje vode iz organizma. Flavonoidi, naročito iz trešnje, predstavljaju prirodna protivupalna sredstva, ublažavaju simptome alergije i astme. Ujedno jačaju i kolagen, element vezivnog tkiva, kao što su tetive i hrskavica.

Dobar su izvor kercetina, važnog za sprečavanje srčanih oboljenja. Istovremeno, ovaj sastojak poseduje i antikancerogena svojstva. Sadrže i obilje bora, koji u kombinaciji sa kalcijumom i magnezijumom izvrsno deluje na zdravlje kostiju. Trešnje pomažu i da organizam proizvodi melatonin na siguran i zdrav način, a poboljšavaju i fiziološke kao i mentalne funkcije. Sveže slatke trešnje dobre su za uklanjanje fizičke i umne iscrpljenosti, dok kisele poboljšavaju raspoloženje. One nemaju masnoća, sadrže malo kalorija i visok procenat vode, što ih čini zahvalnim za proces mršavljenja. Svaka trešnja ima samo četiri kalorije i neophodne količine ugljenih hidrata i proteina.

Majska rana,Burlatova rana, Doktorka, Doganova žuta, Stela, Prima Vera samo su neke od mnogobrojnih sorti u rasadniku Marković.

2018-03-04T13:00:17+00:00 februar 27th, 2018|Saveti i Uputstva, Voće|0 Comments

Leave A Comment